Khamis, 3 September 2020

Testimoni : Sembelit dan buasir

Salam sahabat blog


Nama: Ahmad Bahari Mokhtar
H/P: 016-3534920
Alamat: JKR 1515, Kuaters Guru Sekolah Agama Menengah Rawang, Batu 16, Jalan Ipoh 48000 Rawang, Selangor

Saya mengalami masalah susah buang air besar dan buasir berdarah selama lebih 20 tahun. Tak tahulah macam mana nak bayangkan betapa perit dan sakit yang saya alami bila nak buang air besar. Jika saya meneran kuat sikit untuk cepatkan proses pembuangan najis kerana tak tahan nak cangkung lama-lama, apalagi terpancut-pancutlah darah keluar dari celahan dubur. Rasanya perit, pedih dan menyakitkan. Astaghfirullah Al 'Aziim. Mungkin saya ni banyak dosa.

Dipendekkan cerita, baru-baru ni seorang sahabat lama bernama Ramlee datang menziarahi saya dan beliau memperkenalkan kepada saya Susu Kambing HiGoat keluaran HR Marketing Sdn. Bhd. Dia suruh saya cuba amalkan minum sebelah pagi (sebelum sarapan) dan minum sebelah malam (sebelum tidur). Dia mencadangkan supaya saya mencuba sekotak dahulu dan bila benar-benar serasi dan berkesan bolehlah mengamalkannya. Lagipun minum susu kambing ni ikut sunnah nabi katanya.

Setelah hampir seminggu saya mencuba, terasa perubahan yang amat ketara dalam tubuh badan saya. Selama 3 hari yang awal darah keluar lagi banyak, jika ditadah mungkin dalam secawan ada lah. Letih dan lesu saya dibuatnya. Saya beritahu sahabat saya kenapa darah makin banyak keluar? Katanya "itulah tindak balas yang memberikan petanda awal bahawa proses rawatan sedang berlaku terhadap penyakit buasir saya". Dia sarankan supaya teruskan minum dan ditambah dengan pengambilan kapsul susu kambing.

Seterusnya lepas 2 minggu, buasir tetap buasir, cuma yang saya heran saya tidak rasa perit atau pedih dan tak rasa sakit seperti sebelum ini. Subhanallah! Buasir saya mula mengecut dan darah yang keluar hanya beberapa titik sahaja. Saya yakin semua perubahan ini berlaku dengan pertolongan Allah dan penyebab dari minum susu kambing. Semoga penyakit buasir saya boleh sembuh sepenuhnya tidak lama lagi, InsyaAllah.



Terima kasih

1 ulasan:

hrgroup2u berkata...

Salam Abi, untuk pengetahuan Abi, Ustaz Ahmad Bahari ini merupakan "Direct Upline" saya dan secara tak langsung dia merupakan upline Abi. Beliau berkongsi pengalaman beliau sehingga ia telah dimasukkan sebagai salah satu testimoni produk HR ini.

Catat Ulasan